16. aug. 2015

Morsomme kruseduller og kreative stempler - idé til en enkel, men kreativ søndagssyssel


Hei - Anita her,
jeg tenkte, siden det er søndag og det regner fortsatt ( i alle fall her som jeg bor), at jeg skulle komme innom og bare vise deg noe enkel doodling, eller kruseduller som det  heter på godt norsk. Ved nærmere ettertanke synes jeg ikke ordet kruseduller er et godt nok ord så jeg går for doodling selv om dette er en skandinavisk blogg...
Kanskje vi kan kalle det for søndagsyssel. Litt tegning/doodling, fargelegging og stempel. Denne gangen har jeg brukt akvarellpapir. Jeg smurte hele arket inn med hvit gesso og lot det tørke før jeg så doodlet littegranne og laget noen rundinger her og der. Så har jeg brukt mine nyinnkjøpte Neocolors II og farget diverse felt oppover og strøk fargene utover med vannpensel.

I WANT TO
BELIVE

Alle stemplene jeg bruker her kommer fra Rubber Dance - selvsagt. De stemplene jeg har brukt her kan du finne i nettbutikken til Rubber Dance ved å trykke her og her. Og så har jeg gått til innkjøp av disse fabelaktige Neocolor II. Jippijayoy! :-))

Måtte ha dem. Bare måtte ha dem! Og ja, de er helt fantastiske. Herlige myke å jobbe med og helt fantastiske farger. Jeg har bare brukt mine nye Neocolor, sammen med alle de fantastiske stemplene fra Rubber Dance på dette prosjektet - og en sort og hvit penn. Så med andre ord enkel, men likevel kreativ søndagssyssel på en regntung dag. Og etter å ha sett det ferdige resultatet fikk jeg inspirasjon til enda mer doodling, stempling og fargelegging.

Her er noen tett på bilder av mitt kunstverk av i dag:




Og så helt til slutt vil jeg minne om konkurransen som foregår på den internasjonale bloggen som du finner her. Den må du være med på - du kan vinne ekstremt flotte stempler forstår du :-)

Jeg håper dette var så inspirerende at du kommer tilbake veldig snart. Dersom du har spørsmål eller kanskje ønsker å kommentere dette innlegget er du hjertelig velkommen til å legge igjen kommentar(er) under.

Klem fra Anita/Niti



2 kommentarer:

  1. Så fargerik og flott, Anita! Fin kombinasjon av stempling og "doodling".
    Jeg har nylig kjøpt meg noen Neocolor II og synes de er helt supre! Må nok kjøpe noen flere farger etter hvert ....
    ♥♥♥

    SvarSlett
  2. Such beautiful bright colours. Love your doodles and how you have used the stamps. Hugz

    SvarSlett