6. aug. 2015

Art Journaling - steg for steg med blekk og verdens kuleste stempler


Hei! Anita fra DesignTeamet her.
Jeg er en av de heldige som har blitt valgt til å få være med i Rubber Dance sin herlige norske/skandinaviske bloggverden som designer. Jeg føler meg så beæret og stolt at jeg holder på å sprekke :-)

Jeg er først ut av oss på teamet, og benytter anledningen til å vise hvordan jeg lagde denne Art Journal siden:





Jeg fant en blank side i min store Art Journal. Jeg begynte med å finne frem mine Dylusions ink Spray som jeg elsker å leke med. Det er utrolig mange stilige teknikker man kan gjøre med disse sprayene og jeg synes resultatet blir helt kanon hver eneste gang. Vel, nok om det, tilbake til bakgrunnen. Jeg ble inspirert av månedens challenge på Rubber Dance sin engelskspråklige blogg (rubberdance.blogspot.com) som for august er:




Jeg fant frem fargene funky fuchsia, pure sunshine og cut grass i min Dylusions Ink Spray samling.
Jeg begynte med å påføre modeling paste gjennom en stencil, lot dette tørke – godt og lenge.. Sprayet først med vann, så med de tre fargene i Dylusions ink spray, lot dette tørke med en varmepistol. Så brukte jeg en stencil og laget litt ghosting for å få litt mer effekt på siden min.

Jeg stemplet den nydelige blomsten fra Antique Botanicals litt her og der på siden:


Så malte jeg i tre forskjellige gultoner på et akvarellpapir, brukte den kule teknikken med gladpack fra kjøkkenet, du vet. Altså først male med rulle, spraye litt vann og deretter ‘krølle’ gladpack over og la dette tørke (lufttørke vel og merke…). Det ble et skikkelig kult mønster.
Når dette var ordentlig tørt stemplet jeg i midten av der som jeg har tenkt at klokken skulle være med stempel fra den kule kolleksjonen kalt New Retro Beach fra Rubber Dance. Lot dette tørke, for deretter å bruke en klokkestencil og ‘stabbe’ med svart akrylmaling. Så stemplet jeg klokken fra Collage Elements oppå den malte klokken (under kvinnen og barnet på stranden - som jeg håper du kan se).
Kanskje det ble litt dårlig forklart, men jeg håper du henger med... :-) Spørsmål er til for å stilles, så det er bare å spørre dersom du lurer på noe. Jeg svarer med glede.


Jeg skrev det vakre diktet av Inger Hagerup på akvarellpapir og klippet ut, samt brukte en kantskraper for å røffe opp kantene littegranne. Brukte så Distress Ink i fargen Vintage Photo rundt kanten.

Kongen av tiden (han som holder diktet) ble farget med Distress Ink i fargen Mowed Lawn, Antique Linen og Tattered Rose. Kronen ble stemplet med gullstempel og så fikk den diamanter ved å påføre en prikk med Crystal Stickles på hver sånt spir - eller hva det nå heter.



Jeg brukte svart Distress Ink rundt kanten på siden min for å ramme inn nydeligheten, og for å få litt mer liv i det hele brukte jeg hvit Poscapenn og splattet litt rundt på siden.









Tusen takk for at du stakk innom, jeg håper jeg ga deg masse inspirasjon til å lage noe selv og at du ble så nysgjerrig at du kommer tilbake veldig snart. Du er selvsagt også velkommen til å besøke meg på min blogg nitisartfromheart.blogspot.no
Alle stemplene jeg har brukt her kan du finne i Rubber Dance sin stempelbutikk ved å trykke her.


Klem fra Niti/Anita

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med ditt aller første blogg-innlegg som medlem av DesignTeamet, Anita! Dette var flott!
    Jeg bare elsker de sterke fargene du har brukt, og den "gladpack-teknikken" er virkelig morsom å jobbe med og gir så nydelig resultat. Tusen takk skal du ha! Det er enn sann glede å ha deg med på teamet, og jeg gleder meg til å se hva du lager neste gang :-))))

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Bibi! :-) Det er en sann glede å få være med i teamet.
    Jeg gleder meg til fortsettelsen!
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei Anita, nydelig AJ. Jeg elsker de fargene og klokken dine er så kul. Klem

    SvarSlett
  4. Flot art journal side, digt og farver som passer godt til månedens udfordring.
    Kram, Susan

    SvarSlett