20. sep. 2016

Mixed Media Tags



Susanne på vårt internasjonale designteam har laget disse flotte tagsene. Hun har brukt stempler fra settene Textured Flowers og Textured Feathers, som hun har designet for Rubber Dance.

Teksten nedenfor er oversatt fra engelsk.


Utgangspunktet er en akvarellbakgrunn. Jeg skar ut en tag fra en bakgrunn laget med Brushos:

Deretter la jeg til litt farge på toppen: Skribble med en Neocolor II crayon på bordet (plast eller kraft mat), spray vann på og plukk opp fargene med en pensel og rist av litt farge her og der. Jeg bruker ofte denne teknikken fordi den er enkel og rask :-)

Jeg ville ha litt farge med skimmer i også, så jeg brukte Twinkling H2Os (husk at de må aktiveres med vann - vent et par minutter til det løser seg opp) og skvettet malinga her og der med en pensel. Vent til en farge er tørr før du legger på den neste:

Nedenfor ser du at jeg har stemplet to blomster (Textured Flowers). Jeg har fargelagt dem med fargeblyanter. De dekker godt så du ikke ser så mye av bakgrunnen:

Så stemplet jeg på noen blader og skvettet litt hvit akrylmaling på toppen:

Jeg fjernet noen av de hvite malingsprikkene med en baby wipe fra blomstene, men egentlig tror jeg det hadde vært fint om de var der ....  Rundt kanten på tagsen har jeg skribblet en ramme med en svart tusjpenn:

Teksten er fra stempelsettet A little Birdie. Jeg stemplet ordet tre ganger uten å ha på mer blekk for hver gang, så blir det dusere og dusere:



Nedenfor er noen nærbilder. Jeg pleier å feste tagsene mine på et stykke kartong og skjære den til så det bare blir en liten ramme rundt:





Takk for at du kikket innom i dag.
Jeg håper dette kunne vært til inspirasjon.

Hilsen Susanne

Stempler fra Rubber Dance:
Textured Flowers
Textured Feathers
A little Birdie
For the Birds

Våre stempler sendes fra Norge.





4 kommentarer:

  1. Vakre og kule tags, Susanne! Jeg digger raskt og enkelt, spesielt når resultatet ser så bra ut som dette!! Jeg har mange akvarellbakgrunner jeg kan bruke og lage tags av. Takk for tips og inspirasjon! :)))

    SvarSlett
  2. Dejlige stærke farver, passer rigtig godt til stemplerne du har valgt. kram, Susan

    SvarSlett
  3. Love those bright backgrounds. They suit the fun textured flowers and feathers. Gorgeous tags. Hugz

    SvarSlett
  4. Nydelig som alltid fra deg, Susanne! Fantastiske farger og fin dybde.
    Ønsker deg en strålende søndag.
    Klem, Anita

    SvarSlett