5. juli 2016

Drøm det, Håp det, Gjør det - Art Journal

Hei og velkommen,

Jeg hadde faktisk planlagt å vise dere et kort jeg hadde laget, men så etter at jeg hadde laget kortet, lekte jeg meg litt med en av mine Art Journals og plutselig dukket denne herligheten opp:


Og da fikk jeg lyst å vise denne i stedet. Ikke bare ble den vakker (synes jeg da), men jeg oppdaget også noe helt genialt. Nemlig det at nedynket tørkerull kan brukes.....

Her er den altså. Tørkerullen min. Som dere kan se er det en Lambi tørkerull med trykk og mønster. Jeg hadde den full av blekk fra Dylusions Ink, jeg rev av akkurat passelig til å lime ned på siden min


Når jeg hadde så morsomt og vakkert utgangspunkt måtte det jo bare fortsette.

Etter at limet (jeg brukte Matt Medium) var tørket både over og under tørkerullsiden stemplet jeg med stempler fra settet Round in Circles i et blomstermønster tre steder på siden min med svart Archival ink.

 

Så fargela jeg alle rundingene med Distress Re-inker i rosa- og gulfarger ved bruk av en pensel

Og stiplet rundt siden en ramme med sort Posca penn.

Etter at jeg har fargelagt alle rundingene stemplet jeg Dream it, Wish it, Do it, fra settet Think Again på silkepapir, rev det til i passelig størrelse og limte det på siden min med Matt Medium.

Så tok jeg min hvite og svarte Posca penn og doodlet og skyggela og splashet litt for å gjør siden litt mer spennende. Jeg limte også på noen ord nedenfor hvor det står ''a wishful journey'' og markerte de med sort og hvit Poscapenn.


Jeg håper dere synes det var mye bedre at jeg viste denne art journal siden i stedet for kortet. Så mitt tips i dag er: ikke kast inky tørkerull! Den kan brukes i en art journal :)

Nå tar jeg ferie, men er plutselig tilbake og vil vise dere masse mer av både Art Journals, kort og andre morsomme ting og tang.

Ønsker alle en fantastisk sommer. La humla suse!

Klem fra Anita

4 kommentarer:

  1. Vackert blev det, och bara härliga färger :)

    SvarSlett
  2. Gorgeous. Love the colours and the way you made the flowers. Hugz

    SvarSlett
  3. Tusen takk, Anita! ♥
    God idé å ta vare på papir med blekk og andre farger på. Stilig måte å lage blomster på med rundingstemplene!

    SvarSlett