3. juni 2016

Visjon er kunsten å se det usynlige - Art Journal

Heisann alle sammen, Anita fra Design Teamet her i dag.

Jeg begynte for en stund tilbake på denne Art Journal siden. Egentlig begynte det hele med at jeg oppdaget plutselig at et av de magasinsidene som jeg har brukt på min Gelli Plate fortsatt hadde konturene av et menneske. Så jeg klippet ut figuren og satt lenge og lurte på hmmmmm hvordan vil jeg bruke denne best mulig?


Det tok faktisk litt tid. Jeg hadde henne liggende foran meg på mitt kreativearbeidsbord. Så en vakker dag begynte jeg på en side i min Art Journal med bakgrunn av Distress Ink i forskjellige blåtoner. Jeg brukte også noen stensiler i blå og røde nyanser for å  få litt dybde på siden min. Så såg jeg det - jepp, her vil jeg bruke min utklipte Gelli plate malte kvinne.


Så da kom det hele av seg selv litt etter litt. Jeg så plutselig at det hadde passet veldig fint med disse skjøre og vakre frøkapslene og ikke minst sommerfuglene. så jeg stemplet frøkapslene. Jeg farget sommerfuglstemplene med rød Big Brush penn og stemplet disse på egen kartong, klippet dem ut og limte dem over ''serveringsbrettet'' (eller kanskje det er en sånn pute?...) til kvinnen.

Jeg stemplet øyenstikkeren og jeg stemplet teksten på egen kartong og klippet denne ut som ''snakkeboble''.


Jeg laget et ''gjerde'' nederst og stemplet teksten ''Vision is the art of seeing things invisible'' på vellum, klippet ut og limte på nederst på kvinnens kjole.


Jeg synes det er så deilig og befriende å leke meg i Art Journals. Det er en så utrolig god følelse å bare begynne en plass og ikke vite hva resultatet blir. Veien blir liksom til mens en går. Jeg liker det litt uforutsigbare og som oftest blir resultatet mye bedre enn om jeg hadde planlagt alt steg for steg.

Stempler jeg har brukt:
Collage Mix
Weed Love
Dragonfly
Antique Botanicals

Alle stemplene er å få kjøpt i Rubber Dance sin nettbutikk. Dersom du ønsker å handle stempler i nettbutikken må du bruke koden Anita2016 så får du 15 % avslag på kjøpet ditt. Og det geniale med det er jo at da kan du kjøpe enda mer! ☺


Som dere ser, alt er mulig  - Visjon er kunsten å se de usynlige ting.

Med dette ønsker jeg dere alle en forunderlig og kreativ dag!


Klem fra Anita


4 kommentarer:

  1. Love the combination of flowers and butterflies, it looks so very delicate. Great job, dear friend ♥

    SvarSlett
  2. Artig! Jeg er sikker på at mange kjenner seg igjen på det med å ha en ting liggende en stund før vi ser hvordan vi vil bruke den, som med ditt utklipp. En vakker dag "snakker" den liksom til oss :) Enig med deg at det er befriende å jobbe med AJs og se hva som skjer underveis.
    Tusen takk, Anita!

    SvarSlett
  3. Vacker sida, det är sånt sommarblått i himlen :)

    SvarSlett
  4. En dejlig lys journalside, det er en stille solrig sommerdag kan jeg fornemme når jeg ser på din illustration.
    Hugs, Susan

    SvarSlett