16. aug. 2016

Intervju med DT-medlem Anita

Bosted: Bergen, Norge







Hvor lenge har du drevet med stempling, og hva fikk deg til å begynne? 
Nå har jeg vel drevet med stempling i ca.tre-fire år. Det som startet det hele var at jeg var hjemme sykemeldt og kjedet meg. Tenkte at jeg skulle hatt en kul hobby. Jeg er ikke akkurat sånt strikke og heklemenneske.... :-) så jeg surfet litt rundt på det store internettet blant annet på Youtube da jeg plutselig oppdaget Dyan Reavley og ble helt fasinert av både henne som person og av det hun lager. Der begynte det hele.

Hvordan videreutvikler du dine ferdigheter og/eller lærer nye teknikker?
Jeg videreutvikler meg og lærer nye teknikker ved å ta kurs, se på youtube og ikke minst alle de flotte tutorialsene som man kan finne rundt i bloggland. Det er utrolig masse inspirasjon der ute. Akkurat nå holder jeg på med tre (!) kurs med Tim Holtz (på nettet selvsagt) som heter Creative Chemistry 101, 102 & 103. De er utrolig lærerike og inspirerende. Jeg lærer også veldig mye av de andre DT-medlemmene for Rubber Dance, og selvsagt lærer jeg mye ved å sitte på mitt kreative rom og bare prøve meg frem med nye teknikker, farger og stempler.

Hvordan vil du beskrive stilen din? 
Ja, det er et godt spørsmål. Stilen min er vel litt gal, fargerik, rotete, lun og inky. Jeg elsker Mixed Media. Det er meg. Mixe alt mulig sammen for så å trylle frem helt unik kunst.

Hva lager du mest av?
Jeg må vel si at jeg leker mest i mine Art Journals, men jeg er også veldig glad i Manilla tags og lerret selvsagt. Og noen ganger lager jeg faktisk kort og ATC's. Jeg liker også veldig godt å gjenbruk, for eksempel brukte papirposer fra eksempelvis Søtrene Grene, nøttebokser, eller kaffe kopper i papp som man kjøper på bensinstasjoner og så gjør jeg de helt annerledes og unik. Alt kan faktisk brukes.


Hvilke materialer/produkter bruker du regelmessig?
Jeg bruker (nesten) alltid gesso. Eneste gangen jeg ikke bruker gesso er dersom jeg skal bruke mine Dylusions Ink Sprays. Jeg bruker Archival Ink når jeg stempler motiver som jeg for eksempel skal fargelegge etterpå. Dette på grunn av at når Archival ink har tørket så er den helt vannfast. Også bruker jeg stempler - masse stempler, både til bakgrunn og som hovedmotiv. Stenciler kan jeg vel si at jeg også bruker regelmessig.

Hvor ofte lager du noe?
Tja, det kommer helt an på formen og om det er tid til å lage noe. Med en treåring i hus er det ikke alltid det er tid og rom for mor å være kreativ :-) Jeg begynner kanskje på mye, men får ikke tid til å gjøre det ferdig, så kanskje gjennomsnitt tre ganger i uken.

Hvor handler du det du trenger?
Jeg handler hos Rubber Dance - selvsagt! Jeg handler også veldig mye hos Hjerteboden, Hobbykunst Norge og Bikuben.

Er det noen stemplere du gjerne vil treffe?
Ja, jeg har hele tiden - siden jeg fikk denne lidenskapen, drømt om å få treffe Dyan Reaveley og Tim Holtz. Det er veldig mange flotte kunstnere der ute, men de to er mine absolutte favoritter. Nå får jeg faktisk halve drømmen min oppfylt i september - da skal jeg på et to-dagers kurs med selveste Lady Dy (Dyan Reaveley), og jeg gleder meg som et lite barn!
Helt til sist vil jeg si at jeg er veldig fasinert og har blitt veldig inspirert av Helen Allen, Marta Lapkowska, Tracy Scott og Karen Haysleden , men jeg er usikker på om de kan kalles stemplere, men om de så kan kunne jeg svært gjerne tenkt meg å treffe dem også. Og så har jeg jo et veldig stort ønske om å treffe de andre på Rubber Dance DT laget! Jeg har vært så heldig å fått truffet selveste Sjefen, Bibi, det var kjempekoselig! Hun hadde en omvisning i verkstedet sitt der hvor hun lager de mest fantastiske stempler og vi drakk kaffe og pratet. Veldig hyggelig møte som jeg svært gjerne ønsker å få oppleve flere ganger.

Jeg har vært medlem på Rubber Dance sitt DesignTeam siden 1. august 2015 og det jeg liker best med å være på teamet er at det er det er verdens beste team med verdens beste sjef! Alle er fantastisk flinke til å oppmuntre og gi fine tilbakemeldinger, samt at alle er utrolig flinke kunstnere som jeg får veldig mye inspirasjon fra og ikke minst tips og ideer.
Du kan si at jeg er et veldig stolt medlem av Rubber Dance Design Team!

Ønsker dere alle en riktig fin og kreativ dag!

Klem fra Anita

Her er noen av de tingene jeg har laget med stempler fra Rubber Dance:






3 kommentarer:

  1. Søta - takk for pene ord om sjefen! ;-) Det var veldig hyggelig å møte deg, og vi møtes igjen snart - du, Dyan og jeg! Det blir gøy. Takk for at du tok deg tid til å svare på spørsmålene - det er moro å få vite mer om deg. Jeg digger de sterke fargene du ofte bruker. Gjør meg glad av å se på! Jeg er kjempeheldig som har deg på DesignTeamet mitt, Anita! ♥

    SvarSlett
  2. Hej Anita dejligt at læse dit interview og høre at du er glad for CC101, CC102 og CC103 og du skal på kursus med Dyan Reaveley 2 fantastiske lærer. Du er rigtig god til de stærke farver og det er altid overraskende at se dine kreationer. Kram

    SvarSlett
  3. Great interview Anita. Lovely to learn a bit more about my team mates. Hugz

    SvarSlett