19. aug. 2016

Blomster og resirkulering

Hei, Anita fra Design Teamet her i dag.

I dag tenkte jeg å vise litt resirkulering. Som jeg skrev i intervjuet - som ble publisert både her og på den engelskspråklige bloggen, liker jeg å resirkulere. Man tager et brukt kaffebeger fra bensinstasjonen for eksempel, eller en nøtteboks, og så lager man et helt annet design på  dette. Det har jeg gjort med mitt kaffebeger og nøtteboks.



Susanne Rose, som også er Design Team medlem hos Rubber Dance har designet disse fantastisk stilige blomstene, de heter Textured Flowers og du kan finne dem i Rubber Dance sin nettbutikk her. Jeg bare elsker de! De kan brukes til hvilket som helst prosjekt. Til og med til resirkuleringsprosjekt.

Her vil jeg vise deg trinn for trinn både hvordan de så ut før jeg begynte og hele prosessen frem til det endelige og (synes jeg da) flotte resultatet.

Her er utgangspunktet

Jeg smurte den inn med gesso

Så brukte jeg Lindy's sprays i fargene Baby Blue Eyes Aqua og Creme Brulee Cream. Da ble det masse glimmer. Synd kameraet ikke klarte å fange opp det flotte shimmeret

Etter det var tørt brukte jeg fingen til å smøre hele begeret med Distress Micro Glaze. Dette for å "forsegle" sprayen slik at den ikke begynte å renne eller farge av dersom begeret ble vått.

Etter at Micro Glazen var tørr stemplet jeg disse utrolig flotte blomstene rundt omkring med  Archival ink i fargene lilla, brun, blå, grønn, rød, gul og oransje. Jeg brukte også bladene og krussedullene litt tilfeldig rundt omkring.

Så var det nøtteboksen sin tur :-)

Her var utgangspunktet. En helt vanlig nøtteboks


Jeg rev av det ytterste papiret og da ble den seende slik ut.

Jeg kunne jo selvsagt ikke ha den brun så jeg malte den med hvit gesso

Så tok jeg frem alle Dylusions malingene jeg har i samlingen min. Jeg må bare si - Dylusions maling er helt fantastisk! De er så fargesterke og deilige å jobbe med. Resultatet blir alltid helt perfekt.

Så jeg brukte fingen og malte litt flekker her og der rundt på boksen

Tørket dette og malte videre med andre farger i de tomme feltene

Så tok jeg utvannet gesso og malte hele boksen med dette.

Så fant jeg frem noen Distress Markers og "pumpen" og laget masse masse små prikker i forskjellige farger rundt på hele boksen.

Jeg brukte også hvit Posca penn for stenking av hvite prikker

Og så stemplet jeg blomstene helt tilfeldig rundt på boksen med sort Archival Ink

Nå boksen var tørket kunne jeg fylle den med mine deilige og sunne (?!) Fruits (frukt er sundt sies det) Skittles :-)



 

Og her er resultatene en gang til:




Hva synes du? Jeg har boksen med Skittles stående på bordet mitt. Jeg synes den ble så vakker. Masssssse farger og liv.

Håper du ble inspirert av dette til å resirkulere noe selv. Alle stemplene jeg har brukt på disse prosjektene kan du selvsagt få kjøpt i nettbutikken til Rubber Dance.

Tusen takk for meg og takk for at du stakk innom! Jeg ønsker deg en aldeles strålende, fargefull og kreativ dag.

Klem, Anita






2 kommentarer:

  1. Jøss, så flott og fint dette ble! Ja, nå ble jeg inspirert til å gjøre det samme. Lekkert å ha stående på bordet! Takk skal du ha, Anita! ♥

    SvarSlett
  2. Love your repurposed items. Especially the nut tin. Nice to have a bit of fruit handy. Hugz

    SvarSlett