14. okt. 2016

Her bor kreativiteten - bli ny-dag

Hei der,
Anita fra Design teamet er tilbake igjen og i dag har jeg lyst til å vise deg noe som i utgangspunktet var veldig stygt dørskilt ( i alle fall synes jeg det), som plutselig kan bli helt ny og veldig vakkert, ved hjelp av de fantastiske Rubber Dance stemplene og litt maling.

Dadaaaaa!

Her er steg for steg hvordan dette dørskiltet ble laget:

Her er utgangspunktet.

Først et lag gesso. Tørke,
og så et lag til.

Så Dina Wakley acryl maling i gul, turkis og grønn påført i dotter med babywipes. Tørke.

Så Dina Wakley acryl maling i fargen magenta på det ledige plassene. Tørke.

Så noen lag med samme fargene med diverse stenciler for å få litt mønster og dypde.


Så Distress Stain i fargen picket fence gjennom Tim Holtz stensilen Dot Fade
(som er min favoritt stencil)


Så Archival ink i fargen "forget me not" og stempel fra settet Textured Flowers litt rundt omkring på alle tre delene.

Og deretter Archival ink i fargen "Cactus flower" og stempel fra settet Pines Fir Yew oppe i kanten på alle tre delene. Dette stempelet er veldig vakkert og kan brukes til både bakgrunn og som hovedmotiv.

Så brukte jeg StazOn Jet black og stemplet fra settet Sew sweet og stemplet en ramme rundt alle tre delene.

Jeg stemplet sommerfugler fra settet Antique Botanicals på et akvarellpapir og fargela de med Ecoline.

Så fikk sommerfuglene seg et lag med Glitter Glaze. Nå ble de utrolig vakre med litt glitter og glans.





Dernest var det tid for å klippe ut alle sommerfuglene. Jeg brukte Faber Castell Big brush black pen rundt kantene på alle sommerfuglene for å få vekk det hvite papiret som viser.

Jeg stemplet her og bor med bokstaver fra settet Alphabet Uno, og så limte jeg på klistremerkebokstaver hulter i bulter på den siste delen og der står det KREATIVITETEN (det var ikke så lett å se).
Jeg malte inni bokstavene med pensel med lilla matt acryl maling.


Så laget jeg dotter rundt alle bokstavene med rosa Liquid Pearls

og limte på alle sommerfuglene med limpistol



og innenfor døren bor faktisk kreativiteten he he he :-) Neida, det er ikke rot, det er bare kreativiteten som har fått utfolde seg ...

Det var det jeg ville vise deg i dag. Håper jeg ga deg inspirasjon til å kanskje piffe opp ting i hjemmet som ikke er så snaisent lengre, og i stedet for å kaste det kan det heller få en bli ny dag.

Håper jeg ser deg igjen snart og legg gjerne igjen en liten hilsen, det er alltid like koselig.

Husk at alle stemplene jeg har brukt på dette prosjektet + mange flere kan du få kjøpt i Rubber Dance sin nettbutikk.

Klem fra Anita

2 kommentarer:

  1. Takk skal du ha, Anita! ♥ Helt nydelig !! Det er et vakkert skilt og en god idé. Jeg elsker gladfargene dine! Det eneste skiltet jeg har på døra mi er laget av papir, og det står "Beware of the cute dog", som er sant (hun er alltid med meg), men jeg tror jammen det er på tide å lage et ordentlig skilt ... Takk for inspirasjonen! :-)

    SvarSlett
  2. Love this. Love the bright colours and all the lovely butterflies. A gorgeous transformation. Hugz

    SvarSlett