5. apr. 2016

Dronning av våren - spillekort

Heisann og velkommen, Anita fra Design Teamet her igjen.

Dersom du følger med på Rubber Dance bloggen har du helt sikkert sett de flotte kortene min medteamie Susan lagde i november i fjor. Dersom du ikke har sett det blogginnlegget eller ønsker en oppdatering kan du finne innlegget ved å trykke her. Jeg ble veldig imponert og selvsagt inspirert. Jeg synes de var utrolig flotte. De har hele tiden lagt i bakhodet med tanke på å lage noen tilsvarende selv. Og nå er tiden inne ☺
Er det ikke fantastisk, at vi kan dele og inspirere hverandre via blogg og andre sosiale medier? Jeg synes det er helt genialt ☺ Hva gjorde man før i tiden da det kun fantes en og annen telefonboks? LoL

Jeg var en tur på kunstforsyning-shopping her fredag og kom over disse megastore spillkortene på Tiger og da var det bare en ting å gjøre, ta de med seg hjem ☺

Så inspirert av Susan sine kort og månedens farger - som er helt nydelige forresten, ble dette resultatet:



Månedens farger er:
og det er det som er tema på utfordringen på den engelskspråklige Rubber Dance bloggen nå for april, vårens deilige farger. Jeg sier som Bjørnstjerne Bjørnson; "Jeg velger meg april".
Våren er så vakker! Jeg elsker de vakre fargene og fuglene som synger og den fantastiske deilige luften ute ♥

Som du sikkert forstår ble det litt mye å lage 52 stykker + coveret så jeg nøyde meg med en i denne omgangen og satser på at resten blir til etter hvert.

Dette var utgangspunktet - de er 12,5cm x 19 cm store. Jeg valgte rød ruter damer.


Jeg fant noe designpapir jeg hadde liggende og rev opp noen strimler og limte dem på med Matt Medium.


Og så var det bare å finne frem all yummis som man har stående og liggende og ikke minst alle stemplene fra Rubber Dance som jeg vil bruke her. Jeg fant en annen helt vanlig kortstokk og fant ut at jeg ville bruke ruter damen av denne kortstokken også. Jeg preppet den med gesso og lot den ligge og tørke.


Jeg fant også en liten brun tag og preppet denne også med hvit Gesso, samt rosa Modeling Paste gjennom en stencil på høyre side av tagen.


Så kjørte jeg på med Distress Ink i lilla og Blå og stemplet setningen Games We Play fra settet Games.

Jeg stemplet først tallet med lilla Distress Ink på Designpapir og deretter punchet ut rundingen for så å embosse hele rundingen med Cosmic Pink Embossing Pulver.


Her har jeg først emosset med blått embossingpulver, deretter rosa.


Jeg tok tagen som nå var tørr og sprayet den med Lindy's Stamp Gangs sprays i rosa, turkis og creme og lot så dette tørke.

Etter at dette var tørt stemplet jeg terningene fra settet Games med Archival Ink.


Jeg stemplet denne vakre feen fra settet Fly Mail på silkepapir med Archival Ink og rev vekk kanten rundt og limte den på tagen med Matt Medium.




Dronningen ble stemplet med sort Archival Ink på hvit kartong og klippet ut.


Jeg farget først det lille spillkoret med Distress Ink i grønne og blå farger og så stemplet jeg Clover Castle, her også med Archival Ink.


Jeg prøvde å sy fast det lille kortet til det store kortet, men det gikk ikke. Det var alt for tjukt, så jeg holdt på å knekke nålen min...


Så jeg stiftet det på i stedet ☺med en liten rosa blonde bak.

Så, dada ♪♪♪ kunne jeg putte tagen oppi "lommen".




Som du ser limte jeg noen knapper og en stjerne med tilsvarende farger på mitt spillekort også. Også noen lilla bling rundt kanten på den ene rundingen.

Jeg brukte også Black Soot Distress Ink rundt kantene på begge kortene og tagen.

Ordene "Queen of Spring" ble stemplet på hvit kartong klippet ut og fargelagt med gul Distress Ink. De ble deretter limt på med skumputer.

På disse spillkortene har jeg brukt stempler fra settene Games, Clover Castle, Fly Mail og Pick a number.

Dette kunstkortet var utrolig artig å lage. Jeg riktig koooooste meg der jeg satt og stemplet, punchet, embosset, limte og klippet og snakket med meg selv ☺ Håper jeg inspirerte deg slik som Susan inspirerte meg.



Takk for at du besøker Rubber Dance Stamp bloggen!

Klem fra Anita


Min blogg: http://nitisartfromheart.blogspot.no/

4 kommentarer:

  1. What a fun altered playing card Anita. Love the scrap background and all the different colours work wonderfully together. Love that little pocket for the hidden tag. Great tutorial. Hugz

    SvarSlett
  2. Så utrolig fint, Anita! Skjønner godt at du koste deg da du satt og lagde denne :-) Ble kjempestiiilig! Morsom kombinasjon av stempler og herlig bruk av fargene fra utfordringen vår denne måneden. Hyggelig å se at Susans kort fra i fjor inspirerte deg. Takk for flott innlegg! ♥ ♥ ♥

    SvarSlett
  3. Härlig lomme för din tag! Våren kommer så småningom :)

    SvarSlett
  4. Dejlige kort du har gjort Anita med lomme til lidt skriverier og fint at du var inspireret af mine kort fra jul. Dit kort ser fantastisk ud og er det starten på en journal? Kram

    SvarSlett