26. jan. 2016

Lek og juks med stempler!


Hei alle sammen! Bibi her i dag for å dele noe kjempekult som Katy på DesignTeamet vårt har laget (jeg har oversatt teksten hennes fra engelsk).

Ser ikke disse malingstubene ekte ut? Men det er de ikke - de er faktisk stemplet! Les videre under for å se hvordan Katy gjorde det.



Katy skriver: Det er min tur til å dele en tutorial med dere i dag, og jeg har hatt det litt gøy med settet som heter Artist plate. Jeg har stemplet på et tynt metallark for få disse malingstubene til å se ut slik at de kan brukes som dekorasjon. Jeg har laget søtt lite lerret i ATC-størrelse slik at malingstubene får hele oppmerksomheten.

Her er framgangsmåten:




Stemple malingstubene på metallplate med StazOn: du trenger et permanent blekk som vil tørke godt på metall for denne teknikken. La det tørke helt før du tar på dem.

Stemple tubene igjen på tynt kopipapir og klipp ut merkelappene. Det er viktig å bruke tynt papir så du kan forme etikettene rundt tubene

.
Klipp ut metalltubene og la det være igjen en "brettakant" som vist på bildene over og under.


Brett deretter rundt noe som gir dem den riktige formen.


Åpne dem opp og fyll innsiden med f.eks. silikonlim og steng dem igjen. La det tørke.



Fargelegg etikettene med blekk (jeg brukte Distress Salty Ocean og Mustard Seed).


Lim etikettene til malingstubene. Klem litt her og der slik at de ser ut som de er blitt brukt.


Skjær en ATC-størrelse (8,89 cm x 6,35 cm) av kartong og stemple med pensel-stemplene.
Mal over med et tynt lag gjennomsiktig, hvit DecoArt Media Fluid Akryl (du kan bruke utvannet gesso for dette, men det gjennomsiktige malingen er kjempebra!). Når dette er tørt, stempel sirkler med grå Archival blekk og deretter splasher du her og der med malingsflekker (jeg brukte Distress Paint). 


Ta et lite lerret, mal som vist over.


Stemple teksten 'follow your ART' på en liten bit hvit kartong og fargelegg denne med noen røffe strøk blekk eller maling som matcher de andre fargene du har brukt. Sett litt svart blekk på kantene av denne før du setter sammen det hele:





I elsker å jobbe med metall og denne teknikken er super for andre gjenstander av metall, f.eks. nøkler, pennesplitter, osv. Jeg håer du likte prosjektet mitt!

Hilsen Katy

I bukte disse fantastiske stemplene fra Rubber Dance:
Artist Plate

Round in Circles


3 kommentarer:

  1. Dette var kjempekult! Både stempleteknikken og det ferdige resultatet ♥
    Klem, Anita

    SvarSlett
  2. Very cool. Love the detail on these stamps. Stamping on metal is fun. Hugz

    SvarSlett
  3. WOW Utrolig flot og ligner brugte tuber, godt gået Katy. Kram, Susan

    SvarSlett